Leuk tussendoortje

Joyce 14 juni 2024
Eerder las ik ook al een tussendoortje van de hand van Liz Ouwens (Geen Valentijn voor mij). Net als dat verhaal was dit verhaal weer heerlijk om door heen te vliegen. Liz heeft humoristische scènes afgewisseld met iets meer serieuzere scènes, waardoor het evenwicht in dit verhaal goed is.

Sommige gebeurtenissen in dit verhaal gingen mij net iets te snel. Dit komt waarschijnlijk omdat het een tussendoortje is en er dus in korte tijd een heel verhaal uit de doeken gedaan moet worden. Tel daarbij ook nog verschillende hoofdpersonen op, en het ‘doolhof’ is compleet. Na het lezen van dit verhaal, had ik er persoonlijk misschien voor gekozen om me op 1 hoofdpersonage met wat bijfiguren te richten. Je kunt namelijk niet iedereen even veel recht doen en uitdiepen in een beperkt aantal bladzijdes.

De cover doet vermoeden dat er veel voetbal in voor komt, is dit in het verhaal juist helemaal niet zo. Zijdelings krijg je iets mee van het EK, maar het heeft zeker niet de overhand. Dat is zeker voor mensen die weinig tot niks met voetbal hebben een fijn gegeven.

Ondanks dat ik de diepte bij de personages miste, was het wel weer een heerlijk verhaal om te lezen!

Meer recensies van Joyce