Prachtig en hartverscheurend!

Joyinbooks 27 juli 2024
Deze prachtige roman gaat over de 16-jarige Scarlett Grimshaw. Ze verhuisd in 1979 tegen haar zin in van Engeland naar Recoleta, één van de duurste wijken in Buenos Aires. Genegeert door haar moeder en de nieuwe man van haar moeder vult ze haar eenzame bestaan met lezen en fotograferen. Wanneer ze op een dag in een park op bijzondere wijze de twee jaar oudere Arturo ontmoet staat haar leven op zijn kop. Al snel bloeit er een diepe liefde op. Door zijn verleden en haar moeder moet hun liefde voor de buitenwereld geheim blijven. Maar ze maken wel plannen voor een toekomst samen in Engeland. Wanneer tragische en hartverscheurende gebeurtenissen elkaar opvolgen worden hun levens overhoop gegooid en zorgen die er zelfs voor dat beide moeten vechten voor hun leven.

Zoals ik al een beetje heb laten doorschemeren vind ik dit een prachtig, hartverscheurend, emotioneel en aangrijpend verhaal. Dit boek leest weer als een trein en kan je gewoon niet wegleggen. Tegen het einde heb ik meerdere tranen weg moeten pinken want je gaat van pure liefde en romantiek naar een afschuwelijke en wrede wereld. Jerrads manier van schrijven zorgt dat je meevoelt met elke emotie van zowel Scarlett als Arturo. De personages worden geweldig uitgewerkt en de gebeurtenissen in Ierland grepen me met name ook heel erg aan. Ik moest na het lezen van dit boek echt even bijkomen. Wat ik echt heel leuk vond is dat hij Sant’Anna terug laat komen in dit boek. Wat ook gewoon erg passend was in dit verhaal. Jerrads boeken brengen altijd een scala aan emoties en zijn iedere keer weer een genot om te lezen!

Meer recensies van Joyinbooks