de boven- en benedenstad

JozienWijnakker 09 juli 2023
Prachtig beeldend geschreven met realistisch oorlogsdrama als basis. Ik ken Nijmegen vrij goed. Fijn om via dit verhaal mee te dwalen in de stad en in de na-oorlogse geschiedenis. Mooi om via de belevenissen van een jongen opgroeiend naar volwassene als een film voorgeschoteld te krijgen. Een liefdesverhaal met oog voor schoonheid en echte waarden. Als 69-jarige geniet ik ook van maatschappelijke en culturele verschuivingen in de tijd. Van armoede naar opbouw en groei naar consumentisme en overdaad. Het verschil tussen wonen in de boven- of in de benedenstad is feitelijk in Nijmegen maar verschil tussen kansrijk en kansarm speelt in vele steden.

Meer recensies van JozienWijnakker