Historische roman met een touch van feelgood

Juanita 06 augustus 2024
Dankzij het Libelle leesteam mocht ik dit pareltje lezen. Het eerste wat me opviel is de mooie roze cover met dahlia's. Waarom dit zo is, kom je te weten wanneer je de achterflap nog maar leest. Het boek gaat voornamelijk over Dalia en de zoektocht naar haar roots. Haar mama is overleden bij Dalia's geboorte en van haar vader weet ze niks, tot haar oma overlijdt en ze een brief vindt waarin de naam van haar papa staat. Met enkel dit gegeven gaat Dalia op zoek.
Het begin van een prachtig avontuur, al liep het verhaal aanvankelijk wat stroef voor mij. De vele verschillende namen en bloedlijnen maakten het moeilijk om er in te komen. De stamboom vooraan in het boek is hierbij een grote hulp en die hield ik dan ook de eerste 30 blz bij de hand om zo alle familieleden te leren kennen.
Wanneer Dalia naar Mexico vertrekt wordt het verhaal verder geschreven vanuit 2 verhaallijnen, Dalia (heden) en haar mama Camellia (29 jaar eerder). Dit is ook het moment waarop het boek me helemaal inpalmde en ik het heel moeilijk kon loslaten. Heel veel facetten van Mexico komen aan bod, de geschiedenis van de Maya's, het eten, de bevolking, ik vond dit echt heel mooi om te lezen. Alles werd zo goed omschreven dat ik het als het ware voor me zag en me perfect kon inleven.
Voor mij is dit boek een aanrader voor wie houdt van historische romans met een touch van feelgood, in mijn geval een perfecte combo! Ik kijk al uit naar het volgende deel.

Meer recensies van Juanita