Dat kan ik ook! - Leesteamlid Jo

jufBeau 17 oktober 2024
Met dit derde boek in ‘De grote egel en de kleine egel’-serie heeft Britta Teckentrup de succesformule van haar eerdere boeken met succes gekopieerd. Ook ‘De grote egel en de kleine egel – Dat kan ik ook!‘ bevat prachtige illustraties, verschillende dieren die voorbij komen, een terugkerend patroon in het boek en een mooi verpakte boodschap.

Hier thuis werd ‘De grote egel en de kleine egel – Dat kan ik ook!‘ direct enthousiast ontvangen en moest het boek gelijk (voor)gelezen worden. Dit werd, zoals verwacht, opnieuw een hit! Zelfs de één-na-oudste van negen jaar in huis, las het boek met plezier.

Het thema van dit boek, het verlangen om groter te worden, was herkenbaar, Zeker ook voor mijzelf met de steeds ouder wordende, opgroeiende kinderen die meer zelfstandigheid krijgen. Het was leuk om aan de hand van het boek ieders talenten en de verschillen hierin te bespreken. In de bezorgde grote egel werd mijn talent tot het bezorgd zijn duidelijk herkend door de kinderen.

Ben je op zoek naar een mooi prentenboek met een goede boodschap dan is ‘De grote egel en de kleine egel – Dat kan ik ook!‘ misschien iets voor jou.

Deze recensie is geschreven door Leesteamlid Jo en verscheen eerder online op: https://jufbeau.com/recensies/de-grote-egel-en-de-kleine-egel-dat-kan-ik-ook/

Meer recensies van jufBeau