De tuin van mijn Baba

jufBeau 17 oktober 2024
Wat is ‘De tuin van mijn Baba‘ een prachtig mooi boek! Het verhaal neemt je mee in de warme band die een jongen en zijn Baba (grootmoeder) met elkaar hebben. Als lezer voel je deze emotie en leef je met beide personen mee. Je krijgt een inkijkje in de hechte band. Ik denk dat deze band voor lezers herkenbaar gaat zijn. Kinderen brengen doorgaans graag tijd met hun grootouders door. Het verhaal in dit boek is dan ook gebaseerd dop de jeugdherinneringen van auteur Jordan Scott. Daarnaast complimenten aan Edward van de Vendel voor het vertalen van dit prachtige verhaal!

Het verhaal in ‘De tuin van mijn Baba‘ wordt ondersteund door de schitterende illustraties gemaakt door Sydney Smith. Deze illustraties zetten op perfecte wijze de sfeer van het verhaal neer en ook de emoties kun je goed afleiden uit de beelden.

Het is niet de eerste keer dat Jordan Scott en Syndey Smith samenwerken. Zij hebben eerder het internationaal bekroonde prentenboek ‘Ik praat als een rivier‘ geschreven en geïllustreerd. Dit prentenboek kende ik alleen van titel en nog niet qua verhaal, maar na de positieve ervaringen met ‘De tuin van mijn Baba‘ heb ik er een nieuw boek bij voor op mijn verlanglijstje!

Deze recensie verscheen eerder op: https://jufbeau.com/recensies/de-tuin-van-mijn-baba/

Meer recensies van jufBeau