Groetjes uit Zeerijp - Leesteamlid Balou

jufBeau 17 oktober 2024
De aardbevingen die in Groningen plaatsvinden zijn voor mij soms een ‘ver van mijn bed show’, omdat ik zelf in de randstad woon. Door het lezen van het mooie verhaal in ‘Groetjes uit Zeerijp‘, over Chrisje en haar klas komt deze situatie iets dichterbij. Als lezer wordt je meegesleept door het verhaal en de inzet van de leerlingen uit groep 8. Door weer en wind werken zij samen om geld in te zamelen om de school open te houden.

Wat is ‘Groetjes uit Zeerijp‘ een mooi en aangrijpend boek! Het is een boek dat zeker voorgelezen moet worden in de groepen 4 en 5. Lysette van Geel heeft een mooi boek geschreven. Ik ga in de bibliotheek op zoek naar nog meer boeken van haar, want wat kan zij pakkend en boeiend schrijven.!

Deze recensie is geschreven door Leesteamlid Balou en verscheen eerder online op: https://jufbeau.com/recensies/groetjes-uit-zeerijp/

Meer recensies van jufBeau