Miljonairtje - Leesteamlid Jo

jufBeau 17 oktober 2024
Ben je op zoek naar een vrolijk en gezellig boek? Dan is ‘Miljonairtje’ absoluut een aanrader. De voorkant is aantrekkelijk vormgegeven met vrolijke kleuren en een aansprekende illustratie, deze lijn wordt verder doorgetrokken in de rest van het boek. De illustraties in het boek zijn speels en blij en spraken de kinderen hier in huis enorm aan.

Het verhaal gaat over een vrouw die door de hele middenstand van haar dorp dingen aangesmeerd krijgt en langzaam tot het besef komt dat zij niet alle spullen nodig heeft. Mijn zoon legde hierbij een treffende parallel tussen ‘Miljonairtje‘ en mijzelf, gezien mijn koopgedrag. Wat ook weer een leuk gesprek opleverde over spullen kopen: wat heb je nodig en wat niet en wanneer ben je nu echt gelukkig? In het boek krijgt Miljonairtje een vrouw als partner, dit wordt verder niet benoemd, wat ik een enorm pluspunt vind om alle relaties te normaliseren.

Kortom ‘Miljonairtje’ is een prachtig, gezellig boek dat veel kinderen zal aanspreken met een mooie boodschap!

Deze recensie is geschreven door Leesteamlid Jo en verscheen eerder op: https://jufbeau.com/recensies/miljonairtje/

Meer recensies van jufBeau