Spreekwoorden en gezegdes, die je mee op avontuur nemen

Jufelsie 11 augustus 2024
Felix is een zwarte kater
en hij woont bij Roos in huis
samen met de teckel Bella
en met de familie Muis.

Ontmoet Felix, Bella en de familie Muis en ga met ze mee op avontuur waarbij je veel spreekwoorden en gezegdes tegenkomt in het boek Als de kat van huis is…
In het boek vind je zeventien vrolijke avonturen. Je hoort o.a. hoe Felix achter de muizen aanzit en per dag een muis of twee eet. Gaan ze de kat een bel aanbinden? Lees je hoe Bella het laatste restje eten naar binnen smikkelt en zo zorgt dat Felix de hond in de pot vindt. Ontmoet je Fikkie, hij woont ook in de straat en deze hond lust alles… geef je portie maar aan Fikkie!
Als de kat van huis is… is een geweldig boek waarmee kinderen op een mooie manier in aanraking komen met spreekwoorden en gezegdes. Maria van Donkelaar en Martine van Rooijen hebben waanzinnige avonturen bedacht. Alles op rijm geschreven. We ontdekken snel welk spreekwoord of gezegde centraal staat, de betekenis wordt een beetje duidelijk. Om het helemaal goed uit te leggen, staan achter in het boek van alle spreekwoorden en gezegdes een duidelijke uitleg met een voorbeeld. De voorbeelden zijn heel herkenbaar en komen uit de belevingswereld van kinderen.
Ingrid en Dieter Schubert, die al vele prentenboeken geïllustreerd hebben, zijn met deze spreekwoorden en gezegdes aan de slag gegaan. Zij hebben prachtige prenten getekend, die perfect aansluiten. We herkennen hun stijl en kleurgebruik. Ze geven ons wederom een compleet beeld en zorgen ervoor dat we spreekwoorden en gezegdes herkennen.
Als de kat van huis is … is een geweldig taalavontuur. Een boek wat een verrijking is in iedere boekenkast op school en/of thuis.

Meer recensies van Jufelsie