Kunst is gevoel, er bestaan geen lijntjes.

Jufelsie 22 september 2024
Ontmoet de kleine kunstenaar in dit prachtige prentenboek van Ed Vere. Haar hoofd zit vol met kleuren, gevoelens en dromen. Ze ziet het leven, het plezier en al het moois. Met krijtjes, verf en potloden maakt ze tekeningen, die ze aan iedereen wil laten zien. Daarom reist ze naar de grote stad. De kleine kunstenaar begint met kleine tekeningen, maar ze worden steeds groter. Overal komen mensen vandaan om haar werkt te bewonderen. Maar dan schiet ze uit maar kwast…
De wereld is mooi en er zijn verschillende manieren om dit aan anderen te laten zien. Ed Vere heeft een kleine kunstenaar gecreëerd, die met haar tekeningen deze boodschap overbrengt. De kleine kunstenaar is een prachtig verhaal. Een prentenboek, dat kinderen inspireert en prikkelt om zelf met tekenmateriaal aan de slag te gaan. De kleine kunstenaar is een dinosaurus. Dinosaurussen zijn de eerste wezens op aarde geweest, die gezien hebben hoe mooi het op aarde is. In het verhaal zien we de kleurrijke illustraties veranderen. Immers de wereld/omgeving is veranderd. Van het bos uit de oertijd komen we in de grote stad van deze tijd. Veel verkeer, hoge gebouwen en verwachtingen. Elk wezen kan op zijn manier laten zien, hoe mooi de wereld is. Daar heb je niet veel voor nodig. De auteur hoopt met dit verhaal jonge kinderen te inspireren.
Zodra we kennisgemaakt hebben met de kleine kunstenaar volgen we haar avontuur. Voelen haar creativiteit, ontdekken dat kleurtjes en verf haar energie geven en zijn tevens geëmotioneerd wanneer ze iets fout heeft gedaan. Gelukkig weet een klein meisje de mooiste boodschap aan haar en ons te geven: kunst is gevoel, er bestaan geen lijntjes! Fouten maken hoort er bij en daar ontwikkel je zelfvertrouwen mee. De kleine kunstenaar weet zich te herpakken en gaat aan de slag met haar talent en zelfvertrouwen. De wereld wordt er prachtig van.

Blijf tekenen want misschien ben jij ook een kunstenaar.

Meer recensies van Jufelsie