Heksje Mimi in het dinomuseum

Jufelsie 19 september 2024
In het kleine rode huisje boven op de berg woont Mimi.
Mimi is een heksje met een echte heksenhoed en een echte heksenbezem.

Heksje Mimi en Roosje hebben kaartjes voor het dinomuseum. Samen vliegen ze naar de stad. Door een openstaand raampje komen ze binnen. In het museum is het donker en stil. Mimi en Roosje vinden het spannend en een beetje eng. Ze willen wat licht toveren. Wanneer ze een toverspreuk roepen, horen ze plots een dino brullen. Hebben ze de dino’s wakker gemaakt?
Kathleen Amant heeft met Heksje Mimi in het dinomuseum een spannend avontuur geschreven voor jonge kinderen. Terwijl iedereen ‘slaapt’ vliegen we met Mimi en Roosje door de donkere nacht naar het museum. Het is best spannend om door een klein raampje het museum binnen te gaan. Een vleugje humor komt erbij… Roosje benoemt heel eenvoudig de dinosaurussen. Een aantal kinderen reageren hierop. Ze weten al heel jong hoe de dinosaurussen heten. De spanning stijgt na het uitspreken van een toverspreuk. Waar komt het geluid vandaan? Stiekem weten we dat de dino’s nu niet leven maar de kinderen kijken uit naar de ontknoping. Deze is hilarisch. Het is Bobo, die op een knopje drukt!
Kathleen heeft al heel wat avonturen bedacht en hierbij ook de illustraties getekend. Deze keer genieten we wederom van haar prenten. Aan de binnenkant van de omslag zijn Mimi en haar vriendinnetjes afgebeeld. Mimi weten we snel te vinden. De dinosaurussen zijn lekker groot afgebeeld en een van de kenmerken, de stekels op de rug kunnen we tellen. Met de donkere achtergrond beleven we een nachtelijk avontuur. Grappig is de dinosaurus op de wc… ‘dat past toch niet’ roepen de kinderen.

Ben je klaar voor een spannend avontuur?
Klim op Mimi’s bezem en vlieg met haar mee
Geniet samen van Heksje Mimi in het dinomuseum.

Meer recensies van Jufelsie