Een mooi verhaal over vriendschap

Jufelsie 09 augustus 2024
Waar je ook heen gaat,
daar volg ik je trouw.

Beer en Eekhoorn zijn vrienden en onafscheidelijk. Ze doen alles samen en steunen elkaar door dik en dun. Op een gegeven moment gaat dit Eekhoorn benauwen. Hij gaat er vandoor. Het is even fijn om alleen te zijn maar dan bekruipt hem het gevoel… hij mist Beer.
Ik blijf altijd bij jou is geschreven door Smriti Halle en heeft illustraties van Steve Small. Het is eerder in prentenboekvorm uitgebracht. Nu ligt dit verhaal als kartonboek in de winkels. In een formaatje dat makkelijk, overal mee naar toe kan.
Ik blijf altijd bij jou is een hartverwarmend verhaal over vriendschap. De vriendschap tussen Beer en Eekhoorn is speciaal, ze bouwen op en vertrouwen elkaar. Ze geven de lezers een warm gevoel. Toch kan er een scheurtje ontstaan en heeft een ander ruimte nodig. Hoe zouden de kinderen hier mee omgaan? Een mooi onderwerp om even met elkaar in gesprek te gaan en elkaars reacties aan te horen.
Met Eekhoorn en Beer ontdekken we dat een vriendschap tegen een stootje kan. Barstjes kunnen geplakt worden. Beer hoort bij Eekhoorn, als appel en taart. Hier ligt een uitdaging… wat hoort er bij tafel of bij vork. Kunnen de kinderen meer ‘duo’s’ bedenken?
Ik blijf altijd bij jou is een vlot lopend verhaal, op rijm geschreven. Het wordt best even spannend wanneer Eekhoorn Beer verlaat. Dit wordt nog eens benadrukt, doordat de achtergrond van de illustraties verandert van kleur. Dit is het werk van Steve Small. Hij heeft de sfeervolle illustraties bij het verhaal verzorgd. Ik houd van zijn werk. Zijn prenten sluiten perfect aan en geven je net weer iets meer informatie, zodat je helemaal in het avontuur zit.
Ik blijf altijd bij jou is een avontuur dat helemaal bij ons blijft. Een pareltje.

Meer recensies van Jufelsie