De niet zo gewone Raven

jufveronique 28 mei 2024
Ik denk dat ik me mag beschouwen als een trouwe lezer van Marjo De Vroed. Ik was al fan van haar eerste reeks "De Bosdorp Brigade". Ondertussen zijn we al enkele jeugdboeken verder. En ik was dan ook ontzettend nieuwsgierig naar haar nieuwste boek "De niet zo gewone Raven". En wat een heerlijk nieuw verhaal is het geworden!

Raven komt uit een bijzondere familie die kan veranderen in fabelfiguren. Zelfs haar beste vriend Joris weet dit niet. Raven probeert wanhopig geheim te houden dat zij ook binnenkort zal veranderen. De dag dat haar transformatie zal plaatsvinden komt steeds dichterbij, en Raven is bang Joris' vriendschap te verliezen als hij het geheim ontdekt. Daarom besluit ze dat hij daar niet bij mag zijn.
Een vakantie blijkt de ideale dekmantel te zijn. Maar als Joris onverwachts toch meegaat, gaat iedereen zijn uiterste best doen om aan te tonen, dat ze een normale familie zijn. Maar kunnen ze dit lang volhouden?

Het boek leest zeer snel en vlot, met een stijl die zowel origineel als grappig is. Marjo’s schrijfstijl is beeldend en meeslepend, waardoor het boek moeilijk weg te leggen is. Dit maakt het geschikt om zelf te lezen, samen te lezen, of voor te lezen aan kinderen.
Bovendien is de woordkeuze heel zorgvuldig en aangepast aan de leeftijdsgroep waarvoor het boek bedoeld is, wat het heel toegankelijk en begrijpelijk maakt voor jonge lezers.
De cover van het boek is prachtig en trok onmiddellijk mijn aandacht.
Kortom, "De niet zo gewone Raven" is een aanrader voor iedereen die houdt van een goed geschreven en humoristisch kinderboek. Dit verhaal stelt je zeker niet teleur.

Meer recensies van jufveronique