Vanuit het hart

jufveronique 12 augustus 2024
Dit korte verhaaltje is met zoveel liefde geschreven en dat voel je. Dit boek is gewoon top en moet je zeker zelf eens gaan lezen! Heel wat prachtige zinnen en woorden komen bij je binnen terwijl je snel doorheen het verhaal gaat. Mijn fantasie ging letterlijk op hol, want heel wat verwerkingen speelden doorheen mijn hoofd vanaf de eerste bladzijden.
Ik heb tijdens het lezen dan ook heel wat opgeschreven die ik kan meenemen, naar de klas, maar ook voor mezelf in mijn dagelijkse beslommeringen.
Het spreekwoord : De koek is op en het verhaaltje wat opa erbij vertelt, heb ik reeds opgeslagen om te gaan gebruiken. Sommige kinderen zullen hier zeker baat bij hebben.
“De modder” is ook iets wat ik zeker wil klaarmaken, want alleen de smaak kwam ik tekort. ( Water kwam me wel in de mond.)
Dit zijn niet de enige tips die ik ga verwerken in mijn klasgebeuren. Dit verhaal is doorweven met thema’s die je niet alleen in je taallessen zal kunnen gebruiken. Nieuwsgierig? Ga dan zelf ook het boek gaan lezen, maar je bent gewaarschuwd, neem iets bij je om te noteren.
Ik heb luidop gelachen en een traantje weggepinkt, meer hoef ik niet te hebben tijdens het lezen in een boek.
Li heeft me echt weten te raken met “Gabriel en opa”. En er schuilt zoveel levenswijsheid in deze hardcover. Want weet je, bij elke tegenslag of ongeluk in je leven, is er altijd wel ergens een beetje geluk te vinden.
Gabriel, opa, Hetty en Nour, de vier hoofdpersonages uit het verhaal, hebben een plaatsje gekregen in mijn hart. Ik hoop dat Li nog verhalen zal schrijven over dit viertal. ( Kijk naar mijn tweede foto om de korte inhoud te lezen)

Meer recensies van jufveronique