Eentje voor de jonge avonturier.

jufveronique 05 juli 2024
"Help, hoe reizen we terug naar de toekomst" is het tweede boek van Larry Hayes dat ik heb gelezen, en ik heb er terug enorm van genoten! Hoewel dit boek deel uitmaakt van een serie, kan het moeiteloos als een op zichzelf staand avontuur worden gelezen. Maar waarom zou je dit doen, als je hem goed vindt. De auteur heeft wederom een fantasierijk en boeiend verhaal gecreëerd dat niet alleen de jeugdige lezers zal aanspreken.
De cover van het boek is een ware blikvanger. Met zijn levendige kleuren en dynamische illustraties, nodigt het je uit om het boek op te pakken en erin te duiken. Wat je ziet, weerspiegelt perfect de energie en het avontuur dat je binnenin het boek zult vinden.
Die speelse droedels en illustraties van Katie Abey voegen ook binnenin het boek een extra laag van humor toe aan het verhaal. Samen met het gebruik van verschillende lettertypes maakt dit van elke pagina een visueel feest, wat de leeservaring bijzonder maakt en het verhaal verder tot leven brengt.
Het verhaal neemt ons mee op een spannende tijdreis. Larry Hayes weet op briljante wijze fantasie en avontuur te mengen, waardoor je als lezer continu nieuwsgierig blijft naar wat er verder zal gebeuren. De tijdreisaspecten worden op een verbeeldingsvolle manier gepresenteerd, aangevuld met kleine stukjes geschiedenis, waardoor ze zowel boeiend als begrijpelijk zijn voor jongere lezers.
Het verhaal is opgedeeld in korte, goed gestructureerde hoofdstukken. Dit zorgt ervoor dat de vaart erin blijft en het boek moeilijk weg te leggen is. De spanning wordt op een slimme manier opgebouwd, waardoor je steeds verder wilt lezen.
Dit boek is terug een schot in de roos voor jonge avonturiers en iedereen die houdt van een goede portie fantasie.

Meer recensies van jufveronique