Must read

jufveronique 06 augustus 2024
Nooit gedacht dat ik nog eens in Kraaidorp terug zou keren. En wat ben ik blij dat ik daar nu ook de familie Vermeer heb mogen leren kennen. Ook al waren het niet de gunstige omstandigheden waarin de familie zich bevond. De vader van Otis is archeoloog en antiquair die gespecialiseerd is in oude boeken. Als de ouders van de tweeling Otis en Bo verdwijnen, neemt Otis de bescherming van zijn zieke zus over. Na enkele dagen staan Francis en Val voor de deur en beweren ze de voogd te zijn van de kinderen. Ze nemen opeens de taken van de ouders op zich. Lijkt allemaal heel meelevend, ware het niet dat een zoektocht naar een artefact eigenlijk als prioriteit op hun lijstje stond. Wie zal die als eerste vinden en wat was de reden dat de vader van Otis om dit geheim te houden?
De cover ligt in dezelfde lijn met de andere Kraaidorpboeken. Die weergave van dat oude sepia vind ik prachtig. Magie spat er af! De illustrataties in het boek, houden de spanning hoog. Als jeugdboek vind ik die tekeningen bij de hoofdstukken wel belangrijk. Kinderen die niet zo vlotjes doorheen het boek gaan, krijgen op die manier toch de nodige denkpauze’s.
Deze hardcover wordt omschreven als jeugdthriller, maar voor mij gaat dit meer de fantasykant uit.
Het is een heel spannend verhaal, waar je in geen tijd doorheen vliegt. Je krijgt prachtige denkbeelden voor je, maar er is ook nog plaats om er zelf fantasie bij te gaan verzinnen. Ik hou van de vlotte schrijfstijl waar @sandrajpaul je weer mee neemt doorheen het mysterie. Je weet als je de schrijfster een beetje kent, dat dit einde niet het einde zal zijn waar jij heen dacht te gaan.
Is dit je eerste boek van de schrijfster? Ga dan zeker eens op zoek naar de andere Kraaidorpverhalen.

Meer recensies van jufveronique