Post uit Crestet

jufveronique 15 juli 2024
She did is again. Ja hoor, met deze nieuwe thriller heeft Tine Bergen me weer van mijn stokken geblazen. Echt! Meegezogen worden in een verhaal, door de woorden heen zoeken naar de waarheid en uiteindelijk op een verkeerd spoor gezet worden. Tja daar heeft Tine al meerdere keren voor gezorgd.

Vluchten …. Dit is de enige uitweg die Lea nog voor ogen heeft. Samen met haar dochter Alice vluchten ze vanuit het vakantiehuis in Crestet. Want ook daar zijn ze niet meer veilig.
Tijdens die vlucht krijgen we flashback van wat er eerder gebeurde. Beetje je bij beetje komen we meer te weten over de reden waarom Lea haar leven eventjes on hold gezet had en dacht dat het vakantiehuis in de Provence haar leven weer op de rail zou kunnen plaatsen. Vlucht je mee en probeer je mee de waarheid van dit verhaal te achterhalen?

Al bij het openslaan van de cover en het lezen van de proloog word je onmiddellijk meegetrokken in het avontuur van Lea. Die woorden en zinnen kleven aan je …. En het enige wat je nog wil weten is de waarheid in dit verhaal. Bladzijden per bladzijde ga je mee op zoek naar alle puzzelstukken. Je voelt de spanning, die gevoed worden door de creativiteit van de schrijfster. Bij ieder gevonden puzzelstuk wil je gewoon verder lezen of werd je hier weer op een verkeerd spoor gezet?

Deze paperback leest zeer vlot. Hoofdstuk per hoofdstuk stijgt de spanning. Het voelt aan alsof je meereist met Lea en daarom blijven vele passages aan je kleven. Je gaat mee op zoek naar een uitweg en je wil hulp bieden waar het kan. Dit verhaal lees je gewoon in één ruk uit en blijft nog dagen in je hoofd rondzweven.
En dan kwam daar nog een staartje aan …. want dan kreeg ik post ….
Post uit Crestet, getekend : Groetjes Tine, Lea en Alice.

Meer recensies van jufveronique