Minder enthousiast

Het tweede boek in de Oerbloed serie heet De schaduwsluiper. Het eerste deel was De raadselbreker. De hoofdpersonages zijn Obbe en Darja. In De schaduwsluiper lees je vanuit hun beide perspectieven. In het begin van het verhaal zijn ze gescheiden en wordt verteld dat de ander dood is…

Obbe heeft de taak het Zevende Boek te ontrafelen, hij is niet voor niets de Raadselbreker. Maar makkelijk gaat het niet als je gevangen wordt gehouden.. Darja doet er alles aan om Obbe te gaan bevrijden. Daarvoor wordt ze een Schaduwsluiper.

Liefhebbers van klassiekers als Brief voor de koning en Kruistocht in spijkerbroek zullen smullen van deze boeken. De avonturen doen me denken aan de oude avonturenboeken. Er zit veel actie en gebeurtenissen in dit tweede boek. Er zijn veel schurken, maar gelukkig ook mensen die Obbe en Darja willen helpen.

Zelf was ik een stuk minder enthousiast over deel 2 in vergelijking met deel 1. Terwijl deel 1 vernieuwend aanvoelde, vond ik dit verhaal te veel op een klassieker lijken. Daarnaast werd zeer vaak benoemd dat Obbe de Raadselbreker is en Darja een Schaduwsluiper, dat was na een tijdje echt wel duidelijk. De hoeveelheid namen voor personen, voorwerpen en wezens vond ik ook wat veel. Gelukkig staat er een woordenlijst achterin het boek.

Ik wil je niet tegenhouden om het boek te gaan lezen, want het kan zijn dat jij een hele andere leeservaring zult hebben. Als je boek 1 gelezen hebt, zul je waarschijnlijk verder willen lezen ivm de cliffhanger aan het einde.

Bedankt voor dit recensie exemplaar @yaharpercollins

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars