Een hele enge heks

Kevin en zijn familie zijn onderweg naar het Doodsangstenfestival, maar omdat ze haast hebben, nemen ze een sluiproute door het Woeste Woud. In het Woeste Woud woont een gemene heks, die willen ze niet tegenkomen!

Dit boek is het tweede deel over Kevin de Vampier, zijn familie en het circus. Deze keer gaat het voornamelijk over de reis, de Gevaarlijke Duik des doods en de heks: Grijzige Feex.

Het speelt zich in een zeer korte periode af, dit boek speelt zich namelijk 1 dag af na het vorige boek. De reis naar het festival duurt ook niet lang. Alle problemen worden snel opgelost. Er zit dus sowieso vaart in het verhaal en is niet traag.

Ik ben wat minder enthousiast over deel 2 dan ik was over deel 1. Er gebeurde heel erg veel en ik vond alle situaties heel chaotisch. Zeker het stuk waarbij de heks een grote rol heeft.

Pluspunten vind ik: de vele illustraties, de lieve monsters, de chagrijnige vampiers, Bibi en de groei die Kevin doormaakt. Kevin werd in het begin echt als een "watje" neergezet, maar aan het einde van dit boek is hij dat eigenlijk niet meer. Hij is een stuk dapperder en kan ook meer vampiervaardigheden.

Voor kinderen die niet snel bang zijn voor monsters, wel eerst even deel 1 lezen. Ook voor lezers die van woord/naamgrapjes houden.

Voor lezers vanaf 8 jaar.

Bedankt @fontainekind voor het opsturen van dit boek. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars