Zou het hele boek willen quoten

"Er is heel weinig niets, als je goed genoeg kijkt.
Er is heel weinig niets, als je lang genoeg blijft."

Oever van Ludwig Volbeda staat vol met prachtige zinnen. Ik zou bijna het halve boek willen quoten, maar ik hou het bij bovenstaande zinnen.

Dit verhaal gaat over Jip. Je leest het alsof Jip het verhaal aan iemand anders verteld, alsof Jip een dagboek of brief schrijft. Er wordt gespeeld met de lengte van de zinnen. Dit geeft een speels effect op de bladspiegel, maar geeft een extra dimensie aan het verhaal.

In het begin weet je heel weinig over Jip en Oever, maar langzaamaan kom je steeds meer te weten. Sommige dingen worden ook expres niet verteld. Waardoor ik snel door wilde lezen om erachter te komen. Ook heb ik een paar keer terug gebladerd om te kijken of ik niet iets had gemist.

Jip zit in de onderbouw middelbare school en dit boek bevat onderwerpen die aansluiten bij de leeftijd 12-15 jaar. Maar zeker ook een aanrader om te lezen als je al ouder bent dan 15.

Het boek bleef steeds in m’n achterhoofd zitten als ik het even weg had gelegd, ik wilde dolgraag weten hoe het verder ging met Jip. Nu het boek uit is, zou ik het eigenlijk nog steeds willen weten. Hoe gaat het nu met Jip?

Bedankt voor het opsturen @querido_kinderboeken. Dat ik het boek gekregen heb, heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars