Weer super leuk!

Raak nooit je pinguïn kwijt is het vierde deel in deze leuke serie!

Sem heeft momenteel met veel veranderingen in z'n leven te maken: zijn zusje wordt bijna geboren, hij is net gestart in groep 8 en in de dierentuin wordt een nieuw gebied gemaakt speciaal voor zeedieren.

Om zich goed voor te bereiden op de beloega's die gaan komen, brengen ze een bezoekje aan de dierentuin in Valencia waar de beloega's ook al leven. Net daarvoor zijn de pinguïns verhuisd, maar tijdens de verhuizing is opa 1 pinguïn kwijt geraakt..

Lees in dit boek of de pinguïn weer gevonden wordt, leer wat ludduvudu is, hoe mooie (dier)vriendschappen kunnen ontstaan en leer hoe moeilijk het is om soms iets uit handen te geven. De moeder van Sem heeft vooral van de laatste geleerd..

Hoewel de serie het leukste is om van voor tot achter te lezen, kun je ook hier instappen. Aan het begin wordt verteld wat er eerder is gebeurd. En wat ik ook echt leuk vind, is dat er aan het einde een voorproefje is van wat er gaat komen!

Ik maakte kennis met @marliesslegers door deze serie, maar inmiddels heb ik ook Briefjes voor Pelle en We moeten je iets vertellen gelezen. Ook de Help we hebben een dierentuin serie zit vol met levenslessen, maar in een andere vorm. Leuk om voor te lezen vanaf een jaar of 8.

Bedankt voor het opsturen van dit boek @kluitman

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars