Romantisch met diepere laag

Voor jou wil ik gaan gaat over Kiki en Tim. Het boek speelt zich grotendeels af op een basisschool, waar Kiki en Tim lesgeven. Tim is de nieuwe gymdocent en wel erg knap.

Je leest afwisselend vanuit Kiki en Tim, het grootste gedeelte in het heden, maar er zijn ook fragmenten uit hun jeugd.

Het is duidelijk, ze worden hopeloos verliefd op elkaar, maar dat mag niet omdat ze collega's zijn. Daarnaast organiseren ze samen het Zomerfeest als afsluiting van het schooljaar.

Voor jou wil ik gaan is een vrij dik boek, in mijn ogen zat er best wel wat herhaling in. Toch bleef ik erg geboeid en wilde ik weten hoe het zou eindigen.

In het begin werden woorden als groepsplan, parallelcollega, Snappet en doelenmuur gebruikt. Dat maakt het voor leerkrachten heel herkenbaar en voor de niet-leerkrachten is het uit de context te halen wat het is.

Als je van romantische verhalen met een diepere laag houdt, dan is dit zeker een aanrader. Het gaat namelijk niet alleen over verliefd worden, maar ook over angsten (overwinnen).

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars