Lova mig tystnad

Juliaroosje 29 juni 2024
Geschreven door Mattias Edvardsson, een schrijver uit Scandinavië. Nog nooit eerder las ik een boek van deze schrijver. Sowieso lees ik weinig literaire thrillers. Na het lezen van dit boek, gaat daar wel verandering in komen.

Het verhaal gaat over de families Kekkonen en Palevski. De familie Kekkonen heeft geld zat, een luxeleven. De familie Palevski daarentegen heeft weinig geld en staat niet zo goed bekend. Sasho Palevski, vader van het gezin, staat bekend als herrieschopper. Wanneer Amanda (dochter van Jari Kekkonen) en Niko (zoon van Sasho) een relatie krijgen met elkaar, komen de werelden van beide families in aanraking met elkaar. Amanda wordt op een ochtend dood gevonden, maar wie heeft het gedaan? Niko is de hoofdverdachte.. hij heeft een zwijgplicht. Hij neemt iemand in bescherming.

Wie Niko in bescherming neemt, blijft tot op het einde spannend. Mattias Edvardsson schreef dit boek op een boeiende manier, door het spannende verhaal en zijn schrijfstijl wilde ik door blijven lezen. Bij films kan ik altijd goed voorspellen wat er gaat gebeuren en heb ik altijd wel een vermoeden wie het gedaan heeft. Tijdens het lezen van dit boek had ik dat helemaal niet, het was voor mij een verrassing tot op het einde.

Komende zomerperiode heb ik weer lekker de tijd veel boeken te lezen, hier gaan zeker literaire thrillers bij zitten. Door dit boek heb ik de smaak te pakken!
Aanrader!

Meer recensies van Juliaroosje