9 unieke verhalen met een tikkeltje horror

Ka8leen 03 oktober 2024
Horror en fantasy. Oke, dat had ik niet door toen ik ja zei op de vraag of ik de verhalenbundel wilde lezen en mijn eerlijke leeservaring hier wilde neerschrijven. Ik lees normaal nooit horror. Maar ik zei ja, dus ik waagde een poging. Het eerste van de 9 verhalen zat knap in elkaar (ondanks het horrorelementje) maar bezorgde me dus ook een nachtmerrie. Herinnering aan mezelf : niet s avonds snel een verhaal uit deze bundel lezen. Maar het verhaal zat zo knap in elkaar, was niet te lang en was in een eenvoudige, eerder oppervlakkige schrijfstijl geschreven waardoor ik toch getrokken werd om de andere verhalen ook te lezen. Af en toe eentje. De horrorelementjes zijn telkens kort en kruipen onder je vel, maar de rest van het verhaal intrigeert elke keer. Ze zijn uniek. Iets wat je nog niet elders las. Je moet het als schrijver maar bedenken. Magisch-realisme, een genre om te onthouden als je van magie houdt die zo dicht aanleunt bij de realiteit dat het wel eens echt zou kunnen zijn ..

Meer recensies van Ka8leen