Must-read voor ouders van gamende kinderen!

Ka8leen 30 september 2024
Dit boek is opgebouwd uit meerdere duidelijke blokken. Eerste deel is begrip. Waarom gamet mijn kind/game ik/scroll ik de hele tijd op mijn gsm (Al gaat het niet expliciet over het laatste). De fameuze dopamineshotjes. Maar ook de positieve kanten van gamen. Want het is niet alleen negatief. Tweede deel is praten. Hoe praat je op een manier met je kind zodat het zelf beseft dat het gamegedrag problematisch is? Zeker als je tegenover een tiener met een puberbrein komt te staan. Bewustwording is de sleutel van verandering. Niet macht. Derde deel is handelen. Kleine stapjes. Compromissen. Balans. Vierde deel is een extraatje. De extra versterkende component als ADHD, autismestoornis, angst, druggebruik. Hoe ermee om te gaan en extra alert te zijn wanneer je een verslavingsgevoelig kind hebt.
Een heel vlot geschreven boek dat een persoonlijke aanrader is voor ouders van een (beginnend) gamende kind/puber. Het boek is vooral gericht op jongeren waar het puberbrein ongewild nog anders redeneert, maar een gewaarschuwd mens is er twee waard dus zeker ook een aanrader als je jonge kinderen hebt die pas starten met gamen. Beter voorkomen dan genezen. Verwacht geen quick fix oplossingen in dit boek. Als bijlage is ook een schema toegevoegd om dit boek toe te passen over een periode van 8 weken. Must-read dit!

Meer recensies van Ka8leen