Schrijnend verhaal

Ka8leen 10 juni 2024
Reeds vanaf de eerste bladzijden weet je de uitkomst van dit boek maar niet de details. En die doen je net doorlezen. Het verhaal voelt chaotisch en toch lees je verder. Uit voyeurisme? Zijn wij - boekenlezers - dat niet allemaal een beetje? Dit boek voelt enerzijds menselijk - want gebaseerd op het waar gebeurde verhaal van de auteur - maar anderzijds ook ongeloofwaardig. Met die gedachte speelt ook de auteur : 'was het echt of was het hoe het zich in mijn gedachten afspeelde?' maar ook ´hoeveel kon ik geloven van wat mijn broer me vertelde?´. Veel in dit boek wordt gedacht, maar niet uitgesproken. Volkomen menselijk, maar zo een gemis. Dat doet dit boek je meer dan ooit beseffen. Dat het uitspreken van je gedachten soms spijt kan voorkomen.. Leeuwenhart is het laatste deel van de trilogie die deze auteur schreef rond haar familie. Eerder verschenen ´Waar vader was´ en ´De bagage´.

Meer recensies van Ka8leen