Feelgood met een diepere laag!

Ka8leen 29 september 2024
Feelgood met een diepere laag. Realgood. Ik hou er steeds meer van. Niet alleen de liefde en romantiek, maar ook een onderliggend thema dat je raakt en meesleept. Dit boek lezen en dan nog eens extra te weten komen dat het deels gebaseerd is op de beproevingen van het leven van de auteur is extra aangrijpend. En mooi! Mooi begint zelfs al bij de cover en de sprayed edges van het boek. Dromerig. Romantisch. Rood. De kleur van het hart en de kleur van de liefde. Dromerig wordt het deels ook wanneer het boek zich onthult want het hoofdpersonage Esmeralda werkt en ademt edelstenen en dromenvangers. Afwisselend ontdek je hoe Esmeralda haar oude schoolvriend Mark na jaren terug ontmoet en hoe er iets tussen hen groeit dat meer dan vriendschap lijkt. Tenminste, als de aangeboren hartafwijking van Esmeralda geen stokje tussen de wielen komt steken. Afwisselend omdat je vanuit hun beider perspectief steeds meer over hun verhaal en angsten te weten komt. Een ontroerend mooie feelgood over gezondheidsproblemen en bezorgdheid. Over vriendschap en liefde. Over familie en bonusafamilie. Realgood met een zucht. Aanrader!

Meer recensies van Ka8leen