Aanrader!

Ka8leen 01 juli 2024
Dit is zo´n jeugdboek waarvan je denkt ´dit zouden ze verplicht moeten lezen of op z´n minst voorlezen in de klas´. Want het is een boek over kopp-kinderen en over armoede. En over wat armoede met een kind doet. Hoe ze vindingrijk worden in het vinden van excuses, hoe ze (te) loyaal zijn. Maar gewoon niet beter weten. Door het voor te lezen in de klas beseft een kind misschien dat het niet alleen is als het in dezelfde situatie zit. Maar doet het ook beseffen dat het niet makkelijk is als je een vriendje/vriendinnetje/klasgenootje hebt die hetzelfde meemaakt.. Dus als dit boek ook maar één kind kan helpen dat zich eenzaam voelt in verborgen armoede. Of ook maar één pester kan tegenhouden om er iets over te zeggen en zo iemand nog dieper te kwetsen. Dan is de missie van dit boek meer dan geslaagd. (Enerzijds hoop ik dat het zoveel mogelijk kinderen helpt en anderzijds hoop ik dat het boek gewoon niet meer nodig is). Een aanrader!

Meer recensies van Ka8leen