Tweede deel van de Thuishaven reeks

Ka8leen 30 september 2024
Dit boek is het tweede en afsluitende deel van de historische feelgoodroman reeks ´Thuishaven´. Het eerste deel ´Thuis in het onbekende´ verscheen begin mei. Heel fijn is dan ook het ´wat vooraf ging´ gedeelte. In drie korte pagina´s ben je weer helemaal up to date en klaar voor het vervolg van de reeks.

Net als in het eerste deel had ik soms wat moeite om te weten wie aan het woord was in dialogen. Maar ook net als in het eerste deel was ik na een paar bladzijden verslingerd aan het verhaal en kon ik het boek alleen maar afsluiten met een zuchtend ´wat mooi!´ Mooi hoe de beide sterke vrouwen vanuit hun tijd langzaam in elkaars leven verweven raken. Mooi ook hoe ze beide sterk in het leven staan, niet opgeven en proberen anders aan te pakken wat ze zelf leerden uit het verleden. Droevig ook hoe de impact van oorlogen en terrorisme een zware impact heeft op levens, niet alleen van wie het leven liet, maar ook van wie achterbleef.. Een mooie boekentip deze reeks voor wie van historische feelgood houdt!

Misschien een tip om er meteen voor te zorgen dat je de beide delen in huis hebt eens je deze Thuishaven reeks wil lezen, want eens je start lezen wil je door lezen

Meer recensies van Ka8leen