Een hartenkreet

In ‘Ben je verdrietig als ik doodga?’ schrijft jongerenwerker Nicolas Lunabba over het leven in een achterwijk in Zweden. Hij doet dit aan de hand van een periode in zijn leven waarin de vijftienjarige Elijah bij hem in huis kwam wonen. Nicolas beschrijft hoe deze periode voor hem voelde en kaart daarin ook de vele maatschappelijke misstanden aan die hij observeert.

Nicolas schrijft alsof hij een brief schrijft aan Elijah en aan de mensheid. Hij schrijft vol passie, zijn boosheid en frustratie zijn duidelijk voelbaar. Hij is hard voor de maatschappij en voor zichzelf. Hij weet dit te combineren met een schrijfstijl die je meetrekt in het verhaal. Het is makkelijk leesbaar en je pakt het boek steeds weer graag even op.

Nicolas Lunabba wil een belangrijke boodschap uitdragen en dit boek is zijn hartenkreet aan de maatschappij. Een boodschap die gehoord moet worden, want ieder kind, ieder mens, heeft recht op liefde en een veilige plek.

Meer recensies van Karenleestgraag