Een boek dat zo graag wil verrassen dat de verrassing soms wat voorspelbaar wordt.

Karenleestgraag 12 juni 2024
Ik mocht de bigamist lezen voor de leesclub van Ilona bij LS. Zodra het op de deurmat viel kreeg ik zin om er aan te beginnen. De bigamist heeft een mooi vormgegeven kaft die onmiddellijk de aandacht trekt. Het verhaal gaat ook goed van start. Emma, de hoofdpersoon komt voor een verrassing te staan, waarna je terug gaat in de tijd. Een verhaal vol geheimen, leugens en kleine ongelukjes die mogelijk fataal kunnen zijn. Hier komt het verhaal wat traag op gang, maar op een gegeven moment komt er steeds meer vaart in en kom je in een rollercoaster van bijzondere gebeurtenissen.

De bigamist heeft een originele verhaallijn met bizarre gebeurtenissen die toch best weleens echt zouden kunnen gebeuren. Een sterke basis. Het zijn de plotwendingen die voor mij minder uit de verf kwamen. Wanneer je vaker thrillers leest en oplettend leest dan worden er al wel duidelijke signalen gegeven over wat er gaat gebeuren. Je voelt al aankomen dat er nog meer plotwendingen zullen volgen.

Het boek leest makkelijk. De personages zijn wat oppervlakkig uitgewerkt. Hierdoor voel je wat minder betrokkenheid bij het verhaal. Iets meer achtergrond had wellicht voor meer verbinding met en sympathie voor de personages gezorgd.

Naar mijn mening is dit geen aanrader voor de verstokte thrillerlezer. Het is een verhaal dat draait om de plotwendingen en dat is juist het punt waar het boek naar mijn mening iets tekort schiet. Maar als je niet regelmatig thrillers leest en een vlot te lezen boek zoekt met een vermakelijke verhaallijn, dan kan dit boek best bevallen.

Meer recensies van Karenleestgraag