De boekenwurm is een heerlijke feelgood voor iedere boekenwurm.

Karin Bisschops 08 oktober 2024
De boekenwurm is geschreven door Saskia Kokkeel en de e-pub won ik bij Diana’s Boekenhoekje.
Saskia Kokkeel is paardrij-instructeur en bijlesdocent Engels en Nederlands. Daarnaast schrijft ze en hoopt ooit een eigen verhalenbundel uit te brengen.
In de boekenwurm draait het om Lauren. Het zit haar niet echt mee: haar relatie is onlangs verbroken omdat Ralph is vreemdgegaan. Lauren mag een tijdje in de woning van haar nicht wonen. Haar nicht gaat zes maanden backpacken. Lauren is een echte boekenwurm en het kan dan ook niet anders dan dat ze een minibieb en boekwinkel bezoekt. Liz, de eigenaresse van de winkel is al iets ouder en haar gezondheid is niet optimaal. Ze is dan ook blij als Lauren de aangeboden baan aanneemt om te helpen in de boekwinkel. De neef van Liz, Frederick, is ook aanwezig in de winkel en maakt het Lauren regelmatig moeilijk. Hij bemoeit zich overal mee en is humeurig. Toch doet hij Lauren meer dan ze zou willen.
De boekenwurm is een heerlijke feelgood uitgegeven door de Verhalenfabriek.
Saskia Kokkeel heeft een prettige schrijfstijl met veel details. De geur in de boekwinkel is bijna te ruiken tijdens het lezen. Lauren is een sympathiek persoontje die je als lezer direct in je hart sluit. Ze is een echte boekenwurm en is helemaal op haar plaats in de boekwinkel. Tante Liz is een vriendelijk oudere vrouw die haar hart op de juiste plek heeft. Frederick komt nors over maar heeft ook een zachtere kant. Dit alles laat Saskia Kokkeel duidelijk zien. De korte verhalen van de Verhalenfabriek zijn altijd een genot om te lezen en lekkere tussendoortjes.
Voor een echte boekenwurm zoals ik, is De boekenwurm een heerlijke feelgood om lekker van te smullen. Ik zie uit naar een volgend verhaal geschreven door Saskia Kokkeel.

Meer recensies van Karin Bisschops