Een eeuwenoud mysterie

Karin de Boer 14 augustus 2023
Ik mocht voor uitgeverij LOFT Books het ebook Mayfair van Nan Adams lezen in ruil voor een recensie.

Op de cover van dit boek staat een afbeelding van de stad Londen. Je kunt duidelijk de Big Ben herkennen en de Tower Bridge. Dit verraadt al waar het verhaal zich afspeelt namelijk in Mayfair één van de meest dure wijken in Londen.

Samenvatting
Mayfair is het spannende laatste deel van de trilogie De Alfa-vrouwen.

Geraldine verblijft met haar moeder en overgrootmoeder in het beroemde hotel The Ritz in Londen. Morgen komt de Alfa Romeo waar ze zo lang naar gezocht hebben aan in de stad , maar met de auto arriveren nieuwe geheimen: feiten die een eeuw lang verborgen zijn geweest en die onze blik op de huidige wereld fundamenteel zouden kunnen veranderen.

In Mayfair belanden drie generaties Alfa-vrouwen in een race tegen de klok om een duister mysterie te ontrafelen.

Mijn mening
Het boek bestaat uit korte hoofdstukken geschreven in een prettige schrijfstijl die vlot wegleest. De hoofdstukken zijn overzichtelijk ingedeeld en ook wordt duidelijk bij elk hoofdstuk vermeldt over wie het hoofdstuk gaat en in welk jaartal het speelt. De schrijfster wisselt het heden af met verhalen over het verleden en dit vergroot het spanningsniveau. Als lezer word je steeds nieuwsgieriger naar het gehele verhaal.

De zoektocht naar de dood gewaande kleindochter van de overgrootmoeder wordt zeer beeldend verteld waarbij je als lezer meegezogen wordt in dit verhaal en je samen met de drie generaties Alfa-vrouwen mee op zoek gaat.

De schrijfster mengt ook bewust romantiek door het verhaal waardoor het luchtig blijft.

Ik heb de eerste twee delen van deze serie niet gelezen, maar na het lezen van dit boek ben ik wel erg nieuwsgierig geworden hiernaar.

Als je houdt van een spannend boek gemengd met wat romantiek dan is dit beslist een aanrader!

Meer recensies van Karin de Boer