Rósa en Bjork

Karin de Boer 20 augustus 2024
Ik mocht dit boek lezen via een vooruitleesactie van Ambo Anthos, waarvoor dank!
Rósa en Bjork is het tweede deel in de serie over rechercheur Hildur en deze serie speelt zich af in IJsland.
Het eerste deel heb ik niet gelezen, maar in dit deel wordt nog genoeg verteld over haar privé situatie.
In dit deel onderzoekt Hildur samen met haar partner Jacob de moord op een invloedrijke zakenman op een afgelegen skipiste. Op hetzelfde moment stort er vlakbij Reykjavik een vliegtuig neer waarbij de piloot omkomt. Deze gebeurtenissen lijken niets met elkaar te maken te hebben maar dit blijkt toch anders.
Doordat Hildur voor dit moordonderzoek naar haar geboortedorp terugkeert wordt ze ook weer geconfronteerd met haar eigen familie geschiedenis. Haar twee jongere zusjes zijn op een dag spoorloos verdwenen en haar ouders zijn omgekomen bij een auto ongeluk. Tijdens dit huidige moordonderzoek ontdekt Hildur ook meer over de verdwijning van haar zusjes.
De schrijfster heeft een prettige schrijfstijl en de korte hoofdstukken zijn voorzien van een jaartal en de plaats waarin het hoofdstuk zich afspeelt.
De hoofdpersonen worden goed beschreven qua karakter en ze krijgen extra verdieping doordat er ook wordt verteld over hun privé situatie: Hildur die in haar vrije tijd graag mag surfen en haar partner Jakob die veel aan het truien breien is.
Dit boek is zeker aan te bevelen om te lezen en het is knap hoe de schrijfster naar het einde toe alle verschillende verhaallijnen bij elkaar weet te brengen.

Meer recensies van Karin de Boer