Niets is wat het lijkt

karin de graaf 29 juli 2024
Het boek gaat over Anna O. Die haar 2 beste vrienden zou hebben vermoord en sindsdien in een soort vreemde coma verkeerd, het zogeheten berustingssyndroom. Als ware een mysterieuze slaap die toetreedt als een soort beschermingsmechanisme. Aan dr ben prince om Anna te doen ontwaken als expert werkende in een slaapkliniek the Abbey. Echter is niets wat het lijkt en lopen er diverse draden door het verhaal van Anna. Het verhaal bevat veel verwijzingen door de schrijver naar eerdere moordenaars die moorden tijdens het slaapwandelen. Verhalen die werkelijk zijn voorgevallen. Het is interessant om te lezen hoezeer zulke moorden je kan worden aangerekend en of in hoe zeer iemand een dergelijke stoornis faket. Vond het verhaal zeker interessant, maar het verliep ook ergens wel wat traag. Sommige puzzelstukjes zoals harriet zag ik vrij snel, andere hadden meer tijd nodig. Op het moment dat iemand wordt gezien als patiënt x geloof ik het niet en is het dan wanneer het boek hier niet eindigt voor mij duidelijk wie de echte x is. Vond het leuk boek waar leuke draden zijn gelegd, maar die soms iets vlotter mochten verlopen. Al met al genoten van het boek en wijzer geworden over het berustingssyndroom

Meer recensies van karin de graaf