Mooi opgebouwd intrigerend verhaal

karin de graaf 02 augustus 2024
Het boek begint meteen met een heftige scènes waarin een oudere man een brandoffer is van een seriemoordenaar.

Inmiddels zijn er 3 slachtoffers en in de 3e is de naam van Washington poe gesneden een afgedankte rechercheur, met het nr 5.
Zou poe het 5e slachtoffer zijn?

Poe is een rechercheur die uit de gratie is. Hij is geschorst omdat hij “ per ongeluk “ daderinfo heeft gelekt aan een vader die deze dader gruwelijk gemarteld heeft met de dood tot gevolg.

Hij lijkt mij echter een man met het hart op de juiste plek en die de regeltjes soms wat verbuigt om een dader te kunnen pakken en daardoor maakt hij niet veel vrienden.

Tilly is een Hele slimme meid en onwijs handig met data. Ze is Misschien licht autistisch. Neemt dingen erg letterlijk en wordt vaak gepest en heeft vrij weinig levenservaring. Ze heeft geen vrienden, maar is ook erg loyaal als je aan haar kant staat. Ze komt meer uit haar schulp dankzij poe die haar het respect geeft die ze verdiend. Samen als de buiten beentjes krijgen ze een sterke onderlinge band.

Het boek is mooi opgebouwd. Steeds krijg je een puzzelstukje en hoewel deze in het begin erg moeilijk te leggen zijn, weet het boek van begin tot eind te boeien.

Naarmate het motief van de dader duidelijk wordt snap je de gruwelijkheid van de moorden ook beter.

Tevens krijgt poe ook puzzelstukjes over zijn eigen verleden en ik vermoed dat deze verder worden uitgewerkt in het volgende boek.

Ik heb genoten en ga snel door naar het volgende deel. Bij deze 5 sterren ik zie geen verbeterpunten.

Meer recensies van karin de graaf