Leuk boek

karin de graaf 12 juli 2024
Het boek gaat over Moya, werkzaam in een familiebedrijf van pottenbakkers. Wanneer het bedrijf het financieel lastig heeft besluit haar broer tot massaproductie. Hier gruwelt Moya van. Tijdens een tripje met haar broer Liam naar Busby ontdekt ze een verbinding met dit dorpje, welke ze vroeger als kind ook heeft bezocht met hun overleden vader. Wanneer ze een oud verlaten huis ontdekt met een pottenbakkers atelier ontpopt het idee om haar eigen weg te zoeken. Is ze bereid haar oude leventje op te geven? En hoe komt het met de ontluikende liefde tussen haar en Robin, haar oude collega?

Ik heb nog niet eerder een boek van Anne Labus gelezen en hoewel dit boek onderdeel is van een serie vond ik deze prima om afzonderlijk van de andere titels te lezen.

Het was een leuk boek, maar hij wist mij niet echt te raken. Zo voelde ik weinig van de liefde tussen Moyà en Robin. Hoezo vond zij hem nu opeens wel leuk? Waarom deed hij zo enorm lastig als hij al jaren gek op haar is? Het kwam niet allemaal uit de verf. Had steeds het gevoel dat er wel andere mannen misschien meer geschikt zouden zijn als partner. Her en der vond ik het boek ook wat langdradig zoals die samenwerking met een andere pottenbakker. Het voegte voor mij niet echt iets toe.

Het leukste uit het boek vond ik denk ik de hartelijkheid van de mensen uit het dorp, met in het bijzonder Angus en Rose. Wat een schatten. Die liefde was voor mij meer voelbaar dan tussen Maya en Robin. Al met al wel van het boek genoten.

Meer recensies van karin de graaf