Vriendschap, liefde en spanning

Karin Kempenk 24 juni 2024
“De Donkerste Nacht” is het debuut van Chloë van Silfhout en combineert op meesterlijke wijze spanning en romantiek. Ik las het e-book, maar sinds kort is dit boek ook verkrijgbaar in papieren versie.
In dit boek maken we kennis met Kate en Sophie, twee vriendinnen en collega-rechercheurs. Samen vormen ze een krachtig duo dat al vele zaken succesvol heeft opgelost. Wanneer het recherchegebouw wordt aangevallen, raakt Kate’s vriend Dean ernstig gewond en sterft een geliefde collega. Al snel ontdekken ze een link met een beruchte motorclub. Terwijl Kate angstig aan het ziekenhuisbed van Dean zit, besluit Sophie undercover te gaan. Ze is vastbesloten om de daders te ontmaskeren. Hoe vergaat het Kate en Dean in het ziekenhuis, en lukt het Sophie om de daders te pakken?
Het verhaal wisselt tussen Kate en Sophie, waardoor je hun diepe vriendschap goed voelt en tegelijkertijd de constante spanning ervaart. Naast de spanning is er ook ruimte voor onvoorwaardelijke vriendschap, (onmogelijke) liefde en romantiek. De vlotte, beeldende schrijfstijl maakt dit boek tot een echte pageturner.

Meer recensies van Karin Kempenk