De geheimen van Florence

Karin Kempenk 28 mei 2024
“Florence” van Kiki van Dijk is één van haar thrillers die zich op bekende vakantiebestemmingen afspelen. Dit is voor mij het eerste boek dat ik lees van deze auteur.
In “Florence” maken we kennis met de kunstrestaurateur Clea. Ze wil zo min mogelijk te maken hebben met het familiebedrijf in vastgoed en geniet van het nachtleven. Op een dag ontvangt Clea via facebook een bericht van een onbekend persoon, Tom Klein. Als ze contact opneemt, blijkt dat Tanya, een oude schoolgenoot, achter het bericht te zitten. Tanya vraagt Clea om naar haar favoriete stad Florence te komen voor een unieke klus. Clea besluit deze kans te grijpen. Eenmaal in Florence aangekomen, blijkt Tanya niet op hun afspraak te verschijnen en is ze vermoord. De zoektocht naar de moordenaar en de opdracht beginnen.
Het verhaal wordt verteld vanuit Clea’s perspectief. De schuingedrukte passages zijn eerst vanuit Tanya en later vanuit Timo geschreven. In deze passages blijft de rol van het personage en de beweegredenen onbekend. Als lezer krijg je waardevolle, snippers informatie in deze stukken, wat de spanning verhoogd. Hoewel het verhaal en de personages oppervlakkig blijven, leest het boek dankzij Kiki’s beeldende schrijfstijl en korte hoofdstukken heel gemakkelijk en vlot. Een aanrader voor wie gewoon een lekker verhaal wil lezen.

Meer recensies van Karin Kempenk