Dodelijke dreiging

Karin Kempenk 20 juli 2024
“Waarom we logen” van Karin Slaugther is het 12de deel van Will Trent serie. Queen of suspense Karin Slaughter weet als geen ander een spannend boek neer te zetten. Met “Waarom we logen” is ze hierin wederom geslaagd.

Will en Sara zijn naar hun geslaagde bruiloft op weg naar de McApline Famely Lodge om hier hun huwelijksreis door te brengen. Wat een heerlijke, romantische, actieve huwelijksreis moest worden eindig al snel in een spannend onderzoek. Mercy manager van de lodge en de enigste dochter van de McApline hoort dat de lodge verkocht gaat worden aan investeerders. Echter is zij vast besloten om dit te voorkomen en dreigt de familie om hun vuile was buiten te hangen en hun levens kapot te maken. Ze kon hen allemaal afbranden zonder een lucifer aan te steken. Laat op de avond woren Will en Sara opgeschikt door een snerpende, bloedstollende kreet. Will vind Mercy in het meer, ze heeft meerdere steekwonden en spreekt tegen Will haar laatste woorden uit. Will is vastbesloten de dader te vinden.

Karin Slaughter weet personages tot leven te brengen met haar levendige beschrijvingen. Je voelt je als lezer nauw betrokken bij hun emoties en ervaringen. De gedetailleerde omschrijvingen van gebeurtenissen en omgeving zorgen ervoor dat je je midden in het verhaal waant. De verrassende plotwendingen houden de spanning tot het einde toe vast. Gelukkig doen de lange hoofdstukken deze spanning niet te niet.

Het boek volgt het klassieke “locked-room mystery-concept, waarbij alle personages vastzitten op een afgelegen plek. Dit draagt bij aan de beklemmende sfeer. Op een indringende manier behandelt Slaughter het thema geweld ( zowel fysiek en psychologische) tegen vrouwen.

De plattegrond van het terrein is een leuke en nuttige toevoegen. Al met al is “Waarom we logen” een aanrader voor liefhebbers van complexe mysteries en spannende thrillers.

Meer recensies van Karin Kempenk