Dramatische lovestory.

Karin 02 mei 2021
De Engelse Audrey, haar zusje Isla en hun 3 broers groeien op in Argentinië. Twee vrijgezelle broers, Cecil en Louis, komen naar Argentinië na de oorlog in Engeland. Vooral de charmante Cecil is een gewilde partij. Cecil is zeer gecharmeerd van de lieftallige Audrey, maar zij valt voor de mysterieuze Louis. Met hulp van Isla ontmoeten Audrey en Louis elkaar in het geheim, totdat het noodlot toeslaat. Audreys hart is gebroken en zij vind troost bij Cecil, en besluit met hem te trouwen. Echter is zij Louis nooit vergeten.

Het boek bestaat uit 3 delen. Deel 1 gaat over de jonge Audrey, deel 2 als ze getrouwd is en het laatste deel over haar dochters. Het verhaal kwam langzaam op gang, en het duurde even voordat ik goed in het verhaal zat. Hier en daar ging het wat vlotter en was het prettig te lezen, maar er bleven stukken tussen, waar weinig progressie inzat. De meeste hoofdpersonages waren niet “likeable”. Ondanks dat Audrey omschreven wordt als een lieftallig meisje, vond ik haar behoorlijk egoïstisch. Ook Cecil en Louis, vond ik niet de meest charmante personages. Veel had opgelost kunnen worden door te praten, wat niet gebeurde, waardoor het boek hier en daar ongeloofwaardig werd. Jammer vind ik dat er personages inzaten, die wat uitgediept werden, maar totaal geen toegevoegde waarde hadden. Dat haalde ook de snelheid uit het verhaal. Aan het laatste deel van het boek begonnen, had ik gehoopt dat alle puzzelstukjes op zijn plaats zouden komen, maar helaas werd er iets dramatisch uit de hoge hoed getoverd, waardoor het voor mij toch een middelmatig verhaal werd.

Meer recensies van Karin