Spannend boek met verrassende wendingen en een levendig beschreven wereld

Karin-van-der-Laan 25 maart 2022 Auteur
In eerste instantie kostte het me moeite om in het verhaal te komen. Want als lezer leer je veel nieuwe werelden, wezens en krachten kennen. Als nauwkeurige lezer moest ik regelmatig opnieuw met een zin beginnen. Nu ben ik ook geen doorgewinterde fantasy-lezer, dus kan ik me daardoor wellicht minder snel in een nieuwe wereld verplaatsen.

Tegelijkertijd trok het verhaal me al snel mee door de voortdurende actie en op het moment dat de personages in Vayfierl Ryefalik belandden, was ik verkocht. Die wereld is zo gedetailleerd en kleurrijk beschreven en de strijd die daar gevoerd wordt is zo hopeloos, dat je bijna niet anders kan dan hopen dat de vijand verslagen wordt en het goede overwint.

Bovendien werd ik een aantal keer verrast door wendingen in het verhaal, waarvan ik een aantal echt niet zag aankomen.

Het Verdoemd Verbond is een spannend boek met verrassende wendingen en een levendig beschreven wereld. Het is een veelbelovend begin voor het volgende deel.

Meer recensies van Karin-van-der-Laan