Verslavend goed!

En weer heb ik genoten van een boek van Tamara Postma. De emoties lagen al hoog na het lezen van het verhaal, maar toen ik haar dankwoord las, moest ik toch echt een traantje wegvegen.

Alles wat ik aan je haatte - Oxymoron 1 - Tamara Postma

De titel zegt genoeg.
Haat is het hoofdwoord. Twee mensen die niet nog meer van elkaar kunnen verschillen, maar waarom haten ze elkaar toch zo? Ik snap het wel, ze kunnen elkaar niet uitstaan en verpesten veel voor elkaar. Het gaat hard tegen hard. Toch voelen ze dan af en toe dat kleine kriebeltje, dat ook wel fijn voelt.

Jamie en Hazel zitten hun hele leven al met elkaar opgescheept, aangezien ze op dezelfde dag zijn geboren en hun moeders elkaars beste vriendinnen zijn. Wanneer het nodig is kan Hazel altijd terecht bij Jamie, zijn ouders Fréderique en Willem. Daar waar ze weet liefde te krijgen en de knuffel die ze zo nodig heeft, die ze van haar moeder niet krijgt. Fréderique haar knuffels zijn magisch. Maar wanneer Hazel weet dat Jamie bij zijn ouders is, ontwijkt ze het liefst deze plek. Ze kunnen, ook al zijn ze al vijfentwintig jaar, niet normaal met elkaar omgaan en doen elkaar pijn. Waar zal dat heengaan of overwint de haat?

Tijdens het lezen van het eerste deel van de Oxymoron-serie heb ik mij enorm vermaakt. Ik werd in dit verhaal gezogen en de emoties vlogen mij om de oren en kon niet stoppen. Ik voelde verbijstering, drang om iemand een koppie kleiner te slaan, liefde, afgunst en nog veel meer maar ook een soort verslaving om nog meer te willen lezen over deze twee mooie personen.

Het is fijn dat het verhaal vanuit de beide hoofdpersonen wordt verteld. Hierdoor ben ik veel meer te weten gekomen over Jamie en Hazel hun emoties en gedrag. Fréderique, Jamie zijn moeder, heeft ook een aantal hoofdstukken op haar naam staan en in deze stukken zie ik een krachtige, zeer lieve warme vrouw voor me. Zo fijn dat ze zich ook ontfermd over Hazel.

Tamara Postma heeft dit emotionele en diepgaande verhaal op meeslepende wijze geschreven. Je had mij alweer snel te pakken, Tamara!
Nu op naar deel twee, waar ik enorm veel zin in heb.

Dank aan Tamara Postma & Uitgeverij LS Amsterdam dat ik het boek mocht ontvangen!

Meer recensies van Karin van der Lee