De bloemendochters

Karin van der Lee 27 augustus 2024
Het verhaal speelt zich af in het heden en het verleden. Het verleden is 29 jaar eerder. Voor Dalia is Blooming Hall, het landgoed van haar grootouders in Cornwall, haar thuis. Een thuis waar ze samen met haar vier nichtjes iedere zomer tussen de bloemenvelden doorbrachten. Wanneer haar grootmoeder plotseling overlijdt, komt de familie samen op het landgoed. Dalia komt dan tot een schokkende ontdekking over de vader die ze nooit gekend heeft. Haar grootouders hebben nooit wat over hem verteld en haar moeder overleed bij haar geboorte. Dalia besluit na jaren niets weten, direct op reis te gaan en haar vader op te sporen in Mexico. En daar begint haar grote avontuur. Dit is het eerste boek in de nieuwe serie van Tessa Collins.

De bloemendochters is een mooi geschreven roman vol emoties. Al had ik in het begin echt moeite om de personages te leren kennen en bij het verhaal te blijven, wist Tessa Collins mij toch met haar mooie beschrijvingen en personages te boeien. Ik werd nieuwsgierig en wilde weten tot waar Dahlia zou komen en ik ben nu benieuwd naar het volgende deel van de De bloemendochters-serie.

Meer recensies van Karin van der Lee