Een straaltje zonlicht

Karin van der Lee 30 augustus 2024
Het huwelijk van Fien valt uit elkaar wanneer haar man haar verlaat voor een andere vrouw. Nu blijft ze alleen achter met hun twee dochters van 14 en hun 16 jarige zoon, die erg verwend en voortdurend ontevreden zijn.

Fien trekt het eigenlijk al een tijdje niet meer en wanneer er een prachtige kans voorbij komt, neemt ze een beslissing en brengt ze haar kinderen onder bij hun vader en vertrekt ze voor een half jaar om op verschillende huizen te passen in verschillende landen.

Er volgt een hartverwarmende reis waarin Fien niet alleen mooie mensen ontmoet, maar ook zichzelf opnieuw ontdekt. Fien haar reisverhaal is niet alleen een zoektocht naar gelijk, maar ook naar zichzelf. En dat is toch zo mooi geschreven.

De schrijfstijl van Harrewijn is vlot en meeslepend, waardoor ik zo heerlijk kon doorlezen. Het verhaal zet je aan het denken over thema’s als familie, zelfontdekking en het belang van eigen keuzes.

Een straaltje zonlicht is een verhaal met diepgang en heerlijke humor waar ik van heb genoten. Een aanrader om te gaan lezen.

Meer recensies van Karin van der Lee