Het Pumpkin Spice Café

Karin van der Lee 02 oktober 2024
'Het Pumpkin Spice Café' van Laurie Gilmore is een heerlijk, gemoedelijk en warm verhaal, dat ik samen met de andere bofkonten van de World of Romance Boekenlounge met veel plezier heb mogen lezen. Hieronder deel ik graag mijn ervaringen met jullie.

Jeanie grijpt haar kans wanneer ze het geliefde Pumpkin Spice Café in Dream Harbor van haar tante Dot mag overnemen. Het is voor haar de ideale manier om een nieuwe start te maken, weg van haar saaie kantoorbaan in Boston. Maar sinds ze het appartement boven het café is ingetrokken, hoort ze vreemde geluiden die al drie nachten aanhouden, wat haar langzaam angstig maakt. Haar komst in Dream Harbor blijft niet onopgemerkt, vooral niet door Logan, een knappe boer uit de buurt.

Na een korte aanvaring waar een honkbalknuppel bij betrokken was trekt Jeanie Logan mee in een zoektocht om uit te zoeken waar de nachtelijke geluiden vandaan komen. Zal Jeanie erin slagen het hart van de norse Logan te veroveren, of is hij de enige die niet valt voor haar charme? Na een eerder gebroken hart heeft hij echter geen plannen om opnieuw verliefd te worden.

Dit verhaal, geschreven door Laurie Gilmore, wordt vanuit de hoofdpersonages Jeanie en Logan zelf verteld en ik ervaar dat altijd als zeer prettig, omdat ik de personages zo veel beter leer kennen. Ik heb ervan genoten, net zoals ik van de mede personages heb genoten. Het zijn vriendelijke mensen die zich graag met anderen bemoeien en dat maakt het een gezellige boel vol humor, zowel binnen als buiten het café. Gilmore heeft een zeer vlotte schrijfstijl en ik kijk enorm uit naar de andere delen van de Dream Harbor-serie.

Of je nu zit in team pumpkin spice lattes, muntthee of koffie, Het Pumpkin Spice Café is het perfecte boek voor knusse herfstavonden. Het is cosy, feelgood en vooral heerlijk om bij weg te dromen.

Kortom, een aanrader voor iedereen die houdt van humor, romantiek en gezelligheid. Pak je warme deken, je favoriete drankje en duik met Jeanie en Logan in het sfeervolle Dream Harbor.

Dank aan HarperCollins voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Karin van der Lee