Let the games begin!

Karin van der Lee 14 augustus 2024
In de World of Romance Boekenlounge mochten wij het boek ‘Let the games begin’ van Rufaro Faith Mazarura lezen. Hieronder lezen jullie mijn ervaringen van dit verhaal.
Dank aan HarperCollins-Holland & World of Romance voor het recensie-exemplaar.

Let the games begin - Rufaro Faith Mazarura
Zeke kwam op veertienjarige leeftijd voor het eerst voor het Britse team uit, had zijn eerste persmoment gehad toen hij zestien was, en op zijn twintigste voor het eerst een relatie gehad die in de schijnwerpers kwam te staan.
De hele wereld ziet Zeke als een olympische medaillewinnaar en hartenbreker en ondertussen had hij geleerd om met de pers om te gaan voor een goed verhaal.
Zeke is in Athene om zijn titel als snelste man ter wereld te verdedigen.

Olivia heeft haar droombaan gevonden op de Olympische Spelen. Eindelijk heeft ze de stap gezet.
Op haar achtjarige leeftijd zat ze voor de televisie in de zomer van 2008 de Olympische Spelen in Peking te kijken en snapte waarom haar ouders zo enthousiast waren. Van de opening tot alle sporten heeft ze gebiologeerd gekeken. Las er van alles over in de bibliotheek en ze heeft veel documentaires gekeken. Ze wist toen al waar ze ooit wilde komen te werken. En het is haar gelukt. Ze ging stage lopen bij de Spelen en vertrok naar Athene om haar droom te verwezenlijken. Wanneer Olivia in Athene aankomt voor haar nieuwe baan bij het Internationaal Olympisch Comité, ontdekt ze dat haar functie al is toebedeeld aan de zoon van een miljardair. Er zit maar één ding op: helpen als vrijwilliger in het olympisch dorp.

Voor mijn gevoel kwam het verhaal in het begin niet op gang maar gelukkig even later zat ik erin en ben ik hier erg blij mee want ik heb verder veel plezier gehad tijdens het lezen van dit feelgood verhaal.

Fijn dat het verhaal vanuit Zeke en Olivia wordt verteld. Hierdoor merk ik dat ik ze steeds beter leer kennen en ze echt leuk ga vinden. De dagen worden afgeteld naar de openingsceremonie en vandaar verder en je voelt de spanning groeien en het spel begint tussen Zeke en Olivia. Deze twee zeer gevoelige en nette personen zijn begonnen met elkaar uit te dagen en ik voel hun verbinding, emoties en gevoelens. Gevoelige onderwerpen als prestatiedruk en verwachtingen ondervinden beide personen. Lukt het Zeke en Olivia deze te overwinnen?

Al met al is dit debuut van Rufaro Faith Mazarura een heerlijk verhaal om te lezen.
Dit verhaal is ondanks dat ik er in het begin niet lekker in zat, vlot en beeldend geschreven. Erg speciaal vond ik het om dit boek te lezen dat zich afspeelt tijdens de Olympische Spelen terwijl de Olympische Spelen nu ook echt bezig zijn.

Meer recensies van Karin van der Lee