Prachtig geschreven verhaal!

Karin van der Lee 10 augustus 2024
Mijn hart in jouw handen - Marieke Douwes
Wat een prachtig, emotioneel en vooral eerlijk verhaal. Mijn hart in jouw handen is gedeeltelijk autobiografische en gaat over Esmeralda, de vrolijke eigenares van een mooie stenen winkel, die ondanks haar hartafwijking als een krachtige en levendige vrouw door het leven gaat. Ik zou zo graag eens een kijkje willen nemen in “De Smaragd”, de winkel van Esmeralda, gewoon om even te kletsen met haar, lekker rond te neuzen en een aantal stenen te kopen. Kon het maar!

Op momenten moest ik zo huilen en wanneer de tranen waren opgedroogd, lees ik zo’n lief stukje en daar kwamen ze weer hoor. Zoals jullie lezen heb ik het dus niet droog gehouden. Whaha! Weer een zakdoekje moeten pakken.

Wat een kanjer is Jasper, Esmeralda, haar broer. Het is zo mooi om te zien dat hij altijd voor haar klaar staat, er voor haar is. Ook haar vriendinnen Louisa en Noa zijn te gekke meiden. En Mark, waar Esmeralda vroeger al een oogje op had doet zo zijn best. Wat een schat! Maar ook Esmeralda haar ouders wil ik even noemen. Die hebben Esmeralda al zo jong in het ziekenhuis een zware tijd zien ondergaan en dat was niet bij één keer gebleven. Voor hun was dit ook een zeer zware emotionele tijd. Hoe fijn is het voor Esmeralda om deze sterke mensen om haar heen te hebben.

Prachtig geschreven Marieke. Bedankt voor het schrijven van dit verhaal, losjes gebaseerd op je eigen leven als hartpatiënt. Je dankwoord is prachtig en aan het einde je vraag. Mijn antwoord is, Ja, ik ben orgaandonor.

Meer recensies van Karin van der Lee