Oktoberlaan

Karin van der Lee 11 september 2024
Van Sandra Konst en Uitgeverij Elikser mocht ik Sandra haar nieuwste boek lezen en hieronder lezen jullie mijn ervaringen.

Oktoberlaan van Sandra Konst

Bo leidt een op het oog rustig leven in haar gezellige huisje met een winkel en pluktuin aan de rand van het bos. Haar dagen zijn gevuld met het verzorgen van haar bloemen en haar vriendschappen met Lotta, Brigitte en Layla. Toch is er een spanning die steeds sterker naar boven komt naarmate Halloween nadert. Het is een tijd van het jaar waarin Bo doet terugdenken aan de plotselinge dood van haar moeder elf jaar geleden. Die gebeurtenis heeft een blijvende indruk op haar achtergelaten en zorgt ervoor dat ze elk jaar opnieuw angstig en teruggetrokken raakt rond eind oktober.
Jesper, de nieuwe eigenaar van café De Bokkenrijder, verschijnt op de Oktoberlaan en deelt gelijk zijn plannen om een herfstfair te organiseren. Hij haalt Bo voorzichtig over om toch deel te nemen aan de festiviteiten. Deze druk om deel te nemen aan Halloween zorgt voor een spanningsveld in het verhaal. Je voelt Bo haar strijd en Konst beschrijft dit met veel medeleven en diepgang.

De schrijfstijl van Sandra Konst is, zoals in haar eerdere werk, warm en beeldend. Je voelt als lezer niet alleen Bo's angsten, maar ook haar waardering voor de rust en veiligheid van haar huis. Dit maakt haar personage heel menselijk en herkenbaar.
Oktoberlaan is een roman die mij op een kalme maar sterke manier heeft geraakt. Het verhaal biedt niet alleen spanning, verlies, vriendschap, maar ook persoonlijke groei. Het boek is perfect voor lezers die houden van een herfstige sfeer, met een vleugje mysterie en een diepere emotionele laag. Ik heb ervan genoten!

Dank, Sandra Konst & Uitgeverij Elikser voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Karin van der Lee