Wat een beauty van een vervolg!

Op weg naar de waarheid - De thuishaven 2 - Vannessa Thuyns

Het vervolg van 'Thuis in het onbekende' en wat een beauty van een vervolg!
De twee covers van De thuishaven-serie zien er ook prachtig gekleurd uit, zo naast elkaar.

Twee moedige vrouwen durven de liefde een kans te geven en moeten daarvoor hun thuis verlaten... Het prachtige verhaal over twee moedige vrouwen van wie de levens met elkaar zijn verweven, gaat door in deel 2 van het tweeluik ‘De thuishaven.’
Nederland, 1950. Alexandra besluit haar hart te volgen en vertrekt vol verwachting naar Nederland. Op het landgoed komen de minder goede kanten van Vincent naar boven en krijgt ze te maken met zijn kille familieleden. Welk geheim draagt hij met zich mee en is hun prille liefde voor elkaar sterker dan dit alles?
VS, 2002 De Britse Penny weet dat er veel moet veranderen als zij een toekomst wil met de onvoorspelbare Elliott. Maar hoe? De antwoorden liggen grotendeels bij Alexandra. Vastbesloten probeert ze elk feit van zijn familieverleden te ontrafelen. Zal het Penny lukken of is het tijd om terug te keren naar haar thuisbasis in Londen?

Na het eerste deel, Thuis in het onbekende, van deze serie gelezen te hebben had ik Penny en Alexandra al goed leren kennen, maar het verhaal gaat nu verder en weer voel ik mee met deze krachtige vrouwen en de mede-personages. Ook dit deel zit zeer goed in elkaar. Ik heb genoten van de vrouwen en had een zwak voor de mannen, heb zo met iedereen meegeleefd, was erg nieuwsgierig naar het verleden, heb gelachen en moest een traan wegvegen. Dit mooie verbonden emotionele verhaal is een aanrader om te gaan lezen.

Vannessa Thuyns heeft mij meegenomen in dit hartverwarmende verhaal en ik heb weer genoten van haar warme schrijfstijl.

Net zoals het eerste deel, heb ik het verhaal gelezen en geluisterd. Zo fijn dat ik buiten verder kon luisteren. Complimenten aan Donna Vrijhof.

Dank aan VBK Uitgevers voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Karin van der Lee